Dit haal je uit deze dag
- Welke analyses moet je maken?
- Hoe bepaal je doelgroepen?
- Hoe vertaal je strategie in acties?
Vanuit de reeks ‘Raad voor 2022’ organiseert de Gelderland Academie samen met het Kennispunt Lokale Politieke Partijen op dinsdagavond 18 mei een online training ‘Campagnestrategie’.
Een goede campagne is gebouwd op een strategie: een strijdplan dat vertelt wat je doel is in de verkiezingen en hoe je dat doel gaat bereiken. Naast het doel zijn de boodschap en onderwerpen, doelgroep(en) en de methodes die je gebruikt als partij onderdeel van deze strategie. De strategie leg je vast in een campagneplan.
In deze training leer je hoe je een campagnestrategie opstelt. Welke analyses moet je bijvoorbeeld maken? Hoe bepaal je doelgroepen en hoe vertaal je je strategie in acties? We besteden aandacht aan het maken van een doelgroepenmatrix, een SWOT-analyse voor politieke partijen en de rol van communicatie binnen je campagne. Onder leiding van Jacques Monasch, voormalig Tweede Kamerlid, ga je op interactieve wijze aan de slag zodat je na deze training met je bestuur zelf een campagnestrategie kan opstellen.
Vragen over deze werkconferentie?